piątek, 28 lutego 2014

Odmowa Burmistrza do konsultacji prawnej, radnemu, w sprawach dotyczących, wykonywanego mandatu radnego

W związku że zbliżającą się Sesją Rady Miejskiej, w dniu 20-02-2014 r. zwróciłem się telefonicznie z pytaniem do Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej Stanisława Kiełka, czy mogę skorzytac z pomocy prawnej radcy prawnego Urzędu Miejskiego, obsługującego Radę Miejską. W nawiązaniu do mojego pytania, Pan Przewodniczący odpowiedział, że tak, ale muszę się zwrócić w tej sprawie do Burmistrza, co też zrobiłem w tym samym dniu. W związku, że do dnia Sesji (24-02-2014 r.) nie otrzymałem odpowiedzi od Burmistrza, udałem się do w tym dniu do Urzędu Miejskiego, gdzie zostałem poinformowany, że nie mogę skorzystać z potrzebnej pomocy prawnej a na moją prośbę otrzymam odpowiedź od Burmistrza.

Odpowiedź Burmistrza z dnia 26-02-2014 r. informuje mnie, że nie należy mi się udzielanie konsultacji prawnej. Powyższe jest sprzeczne z dotychczasową stosowaną praktyką w Urzędzie Miejskim, poważnym ograniczeniem w wykonywaniu mandatu radnego, w moim przypadku, członkowi Komisji Rewizyjnej i Przewodniczacemu Klubu Radnych "Nasza Gmina Zawadzkie". Powyższe jest sprzeczne z paragr. 28 Statutu Gminy i powszechnie stosowana praktyką w Polsce, gdzie radnemu umożliwia się konsultacje prawne w sprawach dotyczących wykonywanego mandatu radnego.

Natomiast w pismie w/w w trzeciej części, nie wiem o jakiej sytuacji Burmistrz pisze. Natomiast jest faktem, że w tym dniu tj. 24-02-2014 r. byłem w biurze Rady, celem zapoznania sie ze skargami złożonymi do Rady Miejskiej. Wywody Burmistrza w tej części pisma zostawiam bez komentarza, np. "...... są dowodem i przypominają praktykę poprzedniego systemu. ....".



Załączam korespondencję w/w jak i podstawy prawne:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.