wtorek, 26 listopada 2013

Sesja Rady Miejskiej w Zawadzkiem w dniu 25-11-2013 r.

Porządek obrad Sesji:

Na Sesji złożyłem 3 wnioski, które nie uzyskały poparcia większośći radnych:



Nagranie Sesji Rady Miejskie w dniu 25-11-2013 r.

Zdjęcia z obrad Sesji:





Na Sesji zabrał głos Pan Norbert Czapla, poniżej jego glos w oryginale:


"Szanowny panie burmistrzu...

Mam do pana kilka spraw i pytań...

Pozwoli pan, abym skorzystał z dóbr techniki pozwalające na pokonywanie mojej bariery, bariery, jaką jest moja wada wymowy, z lektora czytającego tekst....

Więc, myślę, że pan burmistrz i pozostała część rady pozwoli na to...

Szanowny panie burmistrzu, mówił pan na poprzednich sesjach rady miejsko gminnej o tym, że pan radny Andrzej Orłowski zabija miejsko gminne forum, i że to forum jest dla ludzi...

A tymczasem, pan blokuje na tym, podobno zabijanym forum funkcje pozwalające na wstawianie aktywnych linków, załączników, które znajdują się bezpośrednio w komputerze użytkowników forum, czyli zdjęć, zeskanowanych dokumentów, jak również funkcji dodawania zdjęć, i zeskanowanych dokumentów będących na innych stronach...

Wszystko to wskazuje na to, że nie, jak pan Burmistrz mówił, że winę ponosi za to Pan Radny Orłowski, a pan, panie burmistrzu...

To pan wprowadza nie demokratyczne zasady wyrażania się użytkowników forum miejsko gminnego.

Nie ma na to innego wytłumaczenia, gdyż pan, panie burmistrzu, zamyka usta, i zamazuje pan ślady swojej błędnej polityki, wraz z dowodami zdjęciowymi opisanymi nie tylko pańskich, a także swoich poprzedników, z którym pan przegrał nawet rozprawę, chodzi o pana Stachowskiego...

Myśli pan, panie burmistrzu, że te dowody, które pan zniszczył poprzez zablokowanie omawianych forumowych funkcji tak zwanych w informatyce, BB-kody, spowodują, że ludzie, którzy tracili czas   na wkładanie na miejskie forum zdjęć i różnych innych multimedii, że ci ludzie patrzą na pańskie poczynania na miejsko gminnym forum przychylnie???

Uważam, jak i większość moich znajomych, że pana polityka na tymże forum, panie burmistrzu, jest głęboko niedemokratyczna... 

I jestem przekonany, że ta polityka w niczym panu nie pomoże wyborach na następną kadencję.

Ponieważ, ludzie nie chcą drugiego Pe er elu,  nie chcą powrotu komuny!!!!

Uważam również, że pan, panie burmistrzu, w ten sposób strzela sobie w stopę, z tą forumową polityką zamykania ust, nie tylko panu radnemu Orłowskiemu i mnie a wszystkim, nawet sobie samemu...

Następna sprawa...

Na którejś sesji przypominałem panu o parku obok Urzędu Miasta i Gminy Zawadzkie.

Mówiłem, o wjeździe do parku ze strony mostu, jest tam, bowiem utrudniony przy ulicy Dębowej wejście/wjazd do tego parku przez wysoko nadlany asfalt...

Burmistrz mnie zapewniał na tejże sesji, że jak będą przeprowadzane prace porządkowe, to wejście/wjazd będzie poprawione...

Prace były przeprowadzone, a wejście/wjazd było poprawiane tylko od strony ulicy Opolskiej obok mostu, a przy ulicy Dębowej pozostało bez zmian...

Pozwolę sobie przypomnieć o obustronnych poręczach na klatce schodowej w Urzędzie Miasta i gminy, jak i na schodach obok podjazdu...

Dalej:

Panie burmistrzu, niech mi pan odpowie:

Dlaczego pan nie chce sprawić, aby te barierki na deptaku przy moście na ulicy Powstańców Śląskich i przy ulicy Paderewskiego były przesunięte w taki sposób, aby nie utrudniały przejazdu osobom poruszającym się na wózkach???

Dlaczego pan, panie burmistrzu odsyła zainteresowanych przesunięciem tych omawianych barierek do zarządu spółdzielni mieszkaniowej?

Jak powszechnie wiadomo, że owe barierki należą pod kompetencje pana burmistrza...

Panie burmistrzu, na ostatnim spotkaniu w szkole, w sprawie omawiania przez pana budżetu na przyszły rok 2014 zapytałem pana o sprawę mostku na koronczoku. Czy mógłby, pan to powtórzyć co pan wówczas powiedział? Ponieważ, znajdując się w sali gimnastycznej, miałem zakłócenia w aparacie słuchowym i nie wszystko do końca zrozumiałem....

Mówił pan, o tym, że aby zrobić tam, na miejscu tego mostka wygodniejsze przejście/przejazd pieszo/rowerowe, potrzebne będzie wprowadzenie innej organizacji ruchu...

I że brak na to funduszy...

Zapytałem także o znak drogowy na Opolskiej przed rondem... Chodzi o to, że podstawa tego mostu przeszkadza przechodniom w poruszaniu się po tym chodniku, zwłaszcza podczas imprez stadionowych, ponieważ, ten znak znajduje się obok stadionu...

Powiedział pan, panie burmistrzu, że mam się zwrócić do zarządcy dróg, czyli do Zet De Wu...

To jest prawdą, że w sprawie owego znaku, trzeba zgłosić to do zet de wu, lecz nie ja mam taki obowiązek, ponieważ od tego są urzędnicy, a ja mogę jedynie takie buble zgłaszać do Urzędu...

Pan, panie burmistrzu, tu się mocno pomylił z obowiązkami urzędniczymi i prawami mieszkańców...

Od czego pan jest, panie burmistrzu, za co pan pobiera wynagrodzenie  Chyba nie, za to, aby pan odsyłał w wymienionych sprawach ludzi nie wiadomo gdzie???

Pytałem, także o ulicę Krótką, czy pan przewidział w przyszłorocznym budżecie jej remont i jeśli dobrze słyszałem, to odpowiedział pan mi pytaniem: Czy pan tam mieszka, panie Norbercie???Panie burmistrzu, ja tam nie mieszkam, a bardzo często jestem zmuszony korzystać z tej ulicy, idąc do krewnych, do Zaw-Komu, chodziłem wcześniej na skróty na stację kolejową...  Podobnie jak i inni mieszkańcy...

Wiem, że mieszkańcy ulicy skarżą się na samochody zaparkowane na chodnikach, na dziury i krzywe chodniki...

Kolejna sprawa:

Nie wyobrażałbym się mieszkać na takiej ulicy, jak ostatnio na łamach Strzelca Opolskiego dużo piszą mieszkańcy tej ulicy... Mowa o ulicy Andrzeja w Zawadzkiem... Podobno obiecał pan, panie burmistrzu, że ta droga miała być wyremontowana do końca tego roku... 

Niech mi tylko pan, panie burmistrzu nie odpowiada, pytaniem:

Czy pan tam mieszka???  Ponieważ, te pytanie uznam za nie taktowne, ponieważ jestem wolnym człowiekiem i mogę mieć znajomych, jak i przebywać gdzie ja chcę...

Oświadczam, panu burmistrzowi i radzie miejsko gminnej, że będę zwracał uwagę na ulice i chodniki, obojętnie czy mają statut gminny, czy też wojewódzki, które znajdują się na terenie gminy Zawadzkie, gdy zależy mi na komforcie w poruszaniu się, przede wszystkim osobom poruszających się na wózkach inwalidzkich, jak i pozostałym mieszkańcom...

A pan, panie burmistrzu, będąc także, mieszkańcem gminy Zawadzkie, także korzystał będzie z wywalczonych, naprawionych, wolnych od dziur ulic, chodników, jak i z innych obiektów użyteczności publicznej... Ponieważ, niezważone są losy ludzkie... W tej chwili, może pan, panie burmistrzu być pełnosprawny a za moment, może pan dołączyć do osób, których ja staram się reprezentować, do osób niepełnosprawnych...

Naturalnie, życzę panu, panie burmistrzu, dużo zdrowia i długowieczności...


Dziękuję za wysłuchanie...."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.